باشگاه علمی پژوهشی آیندگان فردا

یک مقاله نویس خوب یک مقاله خوان خوب است

باشگاه علمی پژوهشی آیندگان فردا

یک مقاله نویس خوب یک مقاله خوان خوب است

من پارسا رحیمی هستم دانش پژو پایه ی هشتم دبیرستان استعدادهای درخشان و تیزهوشان علامه حلی {9} که سعی کرده ام با بهترین شیوه های مقاله نویسی بتوانم علمی را به سایر افراد اضافه کرده و من امید وارم با کمک استادم آقای محمد سجاد مزینی بتوانم در جشنواره ها و مسابقات مقام آورده و شما را از خواندن مقالات وبلاگ خود بهره مند سازم.

بایگانی
نویسندگان
پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۳۴ ب.ظ

ارتباط شخصیت با {میزان} استرس 1-1

آن چیزی که باعث می شود استرس، بد یا خوب باشد، این است که این پاسخ خودکار بدن، بیش از حد باشد یا نباشد. به هر حال، داشتن درجاتی از استرس به فرد کمک می کند فعالیت هایی را که باید انجام دهد، به نحو بهتری به سرانجام برساند... آیا استرس، به خودی خود می تواند نقشی در موفقیت فرد در زندگی، کار و تحصیل داشته باشد یا خیر.

"استرس خوب" آن شکل از واکنش بدن به محرک های بیرونی است که بدن را به آمادگی بیشتر وامی دارد. ترشح هورمون های مرتبط با استرس که اصلی ترین آنها دو هورمون اپی نفرین و نوراپی نفرین هستند، اثرات زیر را به صورت فیزیولوژیک و به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در بدن موجب می شوند. جریان خون بیشتری توسط قلب پمپاژ می شود خون موجود در رگ های پوست و سطح بدن به سمت اعضای حیاتی تری مثل مغز و قلب جا به جا شود. آزاد شدن ذخایر قندخون از شکل ذخیره شده آنها (یعنی گلیکوژن) به شکل قند آماده به مصرف (گلوکز) در داخل خون است . آزاد شدن انواع سلو ل های ایمنی بدن به داخل رگ ها.

هر وقت پاسخ هورمونی بدن به محرک های بیرونی که باعث ترشح شان می شوند، بیش از حد باشد یا اینکه با محرک های ساده و پیش پا افتاده تری، این هورمون ها ترشح شوند، آن وقت است که استرس بیش از حد (و به تدریج، اضطراب) و یا استرس نابجا ایجاد می شود.

آنچه در موفقیت فردی و اجتماعی انسان دخیل است، آن است که شرایطی را که او را دچار استرس بد و نامطلوب می کند، بشناسد و مهارت هایی را کسب نماید که بتواند استرس بد را به تدریج به استرس خوب تبدیل کند. بهتر است با ذکر مثال هایی سعی کنیم مواردی را که استرس باعث ایجاد مشکل در سر راه موفقیت فرد می شود، بهتر بشناسیم.

مثال :استرس بیش از حد، موقع رفتن به مدرسه، استرس بیش از حد، موقع سخنرانی در یک جمع، استرس بیش از حد، موقع کنکور یا امتحانات بزرگ، استرس بیش از حد، موقع آمدن مهمان و یا رفتن به مهمانی، استرس بیش از حد، موقع رانندگی یا امتحان رانندگی.

اما چگونه باید این موارد را شناخت؟؟؟

لازم است که همواره توجه خودمان به این "بیش از حد" بودن ها باشد و یا اگر اطرافیان متوجه آن شدند، از آنها بخواهیم نظرشان را به ما منتقل کنند. با توجه به میزان استرسی که در حالت طبیعی به افراد وارد می شود .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۱
پارسا رحیمی

تمرین استرس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.